Misja firmy

Dążeniem Właściciela firmy i pracowników P.P.H. PRIMART  Marek Łukasiewicz jest, aby produkt finalny trafiający do odbiorcy był najwyższej jakości, aby był  bezpieczny ze zdrowotnego punktu widzenia oraz aby firma cieszyła się renomą co wiąże się z efektami finansowymi.

P.P.H.PRIMART postępuje  tak by zapewnić zgodność  z  obowiązującymi regulacjami prawnymi a także wewnętrznymi  wytycznymi  przedsiębiorstwa .Integralną częścią kultury naszej FIRMY jest POLITYKA CSR [ SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU] – POLITYKA SPOŁECZNA i  ŚRODOWISKOWA.

 

Polityka Jakości

               Polityka jakości firmy P.P.H. PRIMART jest  realizowana poprzez ciągle doskonalony System Zapewnienia Jakości.

System Zapewnienia Jakości ma na celu zagwarantowanie wysokiej jakości produktów, które zaspokoją potrzeby i oczekiwania obecnych i potencjalnych klientów oraz zapewnią firmie wysoką pozycję na rynku spożywczym.

Celem priorytetowym jest zapewnienie, że wszystkie użyte surowce i etapy produkcji są przeprowadzane zgodnie z procedurami jakościowymi.

Do podstawowych elementów Systemu Zapewnienia Jakości  zalicza się:
a) kontrolę spełniania wymagań GMP, HACCP.
b) stosowanie strategii stałego wzrostu poziomu jakości produktów
c) podporządkowanie systemu zarządzania i planowania aspektom jakości
d) kształtowanie i doskonalenie postaw  projakościowych wszystkich pracowników
e) rozumienie jakości, jako ekonomicznego czynnika pozycji firmy na rynku
f) ciągła poprawa i doskonalenia Systemu Zapewnienia Jakości

g) cele jakościowe zapisane są w F5.P1

 Wyzwania stawiane w zakresie jakości wyrobów spożywczych sprawiają, że wysiłki skierowane są  na realizację następujących założeń:

  1 -za jakość odpowiedzialny jest każdy pracownik

  2 -podnoszenie świadomości higienicznej personelu, jak również stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności personelu jest nieustannym   procesem zawsze jednak  szczególnie w czasie zagrożeń pandemicznych

  3 –w  podnoszenia jakości, powtarzalności i  bezpieczeństwa produktu   zaangażowana jest cała załoga

  4 - rozpoznawanie, zdefiniowanie  oraz analiza zagrożeń,  które mogą wpłynąć na zapobieganie występowania nieprawidłowości, w tym także na obniżenia bezpieczeństwa zdrowotnego wyrobów jest działaniem wszystkich pracowników

  5 - dobieranie dostawców jest  gwarancją jakości  wyrobów;  dbanie o dotychczasowych klientów jest powiązane z nieustannym poszukiwaniem nowych odbiorców produktów

  6 -gromadzone uwagi, opinie i informacje o wyrobach firmy stanowią cenny materiał do pracy nad zaspokajaniem wymagań klientów

  7- dążenie do nieustannego rozwoju firmy łączy się z rozwojem bazy technicznej, stosowanych technologii oraz działalności handlowej.

W codziennej działalności Kulturę Bezpieczeństwa Żywności realizujemy poprzez codzienne przestrzeganie procedur i instrukcji, poprzez świadome uczestnictwo we wszystkich procesach w FIRMIE a także dbanie o higienę własną oraz higienę produkcji i produktu.

Bezpieczeństwo produktu jest naszym atutem i wartością nadrzędną  wartością.

Strategia firmy P.P.H. PRIMART jest  realizowana poprzez zachowanie i kontrolę standardów zawiązanych  z  POLITYKĄ CSR  [POLITYKA SPOŁECZNA, ŚRODOWISKOWA] - które podobnie jak POLITYKA JAKOŚCI  komunikowane są zarówno pracownikom  FIRMY  jak i jej partnerom biznesowym.

POLITYKĄ SPOŁECZNĄ  realizowana poprzez:

-respektowanie godności ludzkiej jako elementarnego warunku współżycia społecznego,

-przestrzeganie zasad ustawowych w szerokim aspekcie w tym prawa żywnościowego : przepisów unijnych, krajowych oraz przepisów krajów  kontrahentów  jak również Konwencji MOP, Konwencji ONZ ( zabroniona praca dzieci, w przypadku zatrudnienia młodocianych respektowane przepisy dotyczące ich  zatrudnienia, zabroniona praca przymusowa),

-przestrzeganie  krajowych przepisów dotyczących prawa pracy,

-poszanowanie praw każdego pracownika w szczególności zakazem dyskryminacji  w zatrudnieniu i rozwoju zawodowym ze względu na: płeć, wiek, orientację seksualną, religię, rasę,  przekonania, pochodzenie etniczne, narodowość, pochodzenie społeczne, niepełnosprawność; przeciwdziałanie mobbingowi i przemocy w miejscu pracy,

-promowanie etycznego zachowania w biznesie,

-przestrzeganie prawa do działań zbiorowych zgodnie z konwencjami MOP,

-troską o bezpieczne i przyjazne dla zdrowia środowisko pracy,

-dbanie, by działalność firmy  była zgodna z przepisami prawnymi oraz ze społeczną  odpowiedzialnością biznesu,

-przestrzeganie zasad  etycznego handlu – przyjmowanie, jak i udzielanie korzyści majątkowych i wszelkiego rodzaju korupcja

 są zabronione; dbanie o legalność towaru,

-przestrzeganie obowiązujących wymagań prawnych i innych wymagań zewnętrznych i wewnętrznych z zakresie ochrony

 informacji  w tym  ochrony danych osobowych.

POLITYKĄ ŚRODOWISKOWA  realizowana poprzez podejmowanie działań oraz ich doskonalenie w celu zapobiegania możliwym zanieczyszczeniom środowiska naturalnego. W szczególności:

-prowadzenie działalności zgodnie zobowiązującymi przepisami prawnymi oraz najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska,

- prowadzenie gospodarki odpadami poprzez segregację odpadów oraz minimalizację ilości odpadów,

-poszanowanie zasad zrównoważonego rozwoju środowiskowego poprzez ograniczanie wylesiania, degradacji i przekształcania naturalnych ekosystemów,

Pracownicy są systematycznie szkoleni w zakresie POLITYKI JAKOŚCI, SOCJALNEJ, ŚRODOWISKOWEJ.

Niniejsza POLITYKA jest  znana pracownikom oraz dostępna dla klientów i partnerów biznesowych, którzy są zobowiązani do przestrzegania jej zapisów.

 

Pracownicy, klienci oraz partnerzy biznesowi zgodnie z obowiązującą w firmie procedurą skarg i zażaleń mają prawo złożyć skargę lub zażalenie w przypadku stwierdzenia, że nasza firma nie działa zgodnie z w/w politykami. Skargi należy kierować na adres: kadry@primart.pl , zgłosić osobiście w dziale kadr/ u właścicieli lub korzystać z wewnętrznych skrzynek do korespondencji.